alkohol och kaffe

Jag tog ett principbeslut att inte dricka någon alkohol någon vecka in i december (2010), ca 6 veckor innan operationen. Till stor del för att jag var tvungen att arbeta extremt mycket hela december, och hursomhelst inte hade råd att vara seg eller minsta lilla bakis. En förkylning hjälpte mig också att ta beslutet. 

Från 1 januari var då kaffet nästa steg. Varför? Tänkte vara snäll mot min mage. Inte för att jag känner av några problem av att dricka en espresso om dan, men med all medicin som den dessutom måste stå ut med den närmsta tiden, tänkte jag att det kunde vara bra att sluta. Är glad att jag gjorde det ett par veckor innan, istället för att vänta tills typ dagen innan. Jag fick världens huvudvärk, eller migrän rättare sagt, så stark att jag blev riktigt illamående, med konsekvens. Så nu måste jag äta upp mig kilot jag förlorade. Minst.

Kommentera

