andra dagen efter, ja, vad… 21.1.2011

Blev fråntagen mitt underbara rum igår kväll, Chron-tjejen hade åkt hem och jag hade rummet helt själv. Blev inkvarterad hos en annan ung Chronpatient, och en äldre dam med många påsar… Från igår känner jag mig ganska knäckt, nere, och vill bara hem. Har inte tagit några smärttabletter sedan igår förmiddag, dels för att jag inte tycker att det behövs eftersom den inte är så genomträngande, dels för att jag vill känna hur smärtan jag har känns. Låter konstigt, men om något läker fint känns det på ett sätt. Om en infektion skulle uppstå, vet jag att smärtan skulle börja kännas på ett annat sätt. Den informationen skulle jag inte uppfatta under smärtstillande. Där det gör mest ont är där den ena handkanylen satt, nålen verkar ha legat mot en sena som nu värker i vissa lägen.

Hursomhelst, när dr. Lützenberg kom förbi idag, bönade och bad jag att få bli utskriven. Dom släpper inte gärna hem för tidigt här har jag märkt, dom är väldigt noga, vilket ju är bra. Men jag övertygade honom om att jag skulle må bättre hemma och vara uppmärksam om en förändring skulle inträffa. Så jag fick gå, men med nya flaskor, nu i fickplunteformat, hängade från min kropp. På måndag åker jag tillbaka för att få dom borttagna. Jag tror dom innan jag åkte hem innehöll drygt 2 dl i ena flaskan, 0,5 dl i andra flaskan innan dom nya sattes dit. Intresseklubben noterar.

Jag lyckades ju aldrig fixa internet på sjukhuset, ska ta tag i det tills nästa gång.

Underbart att vara hemma. 

Kommentera

