dagen efter, Baksmällan. 20.1.2011

Idag har jag fått lite mer information om vad som hände igår, jag tror jag missuppfattade dr. Lützenberg litegrann.

Min kropp hade bildat en kapsel runt den riktiga silikonkapseln, som hade spuckigt förmodligen för ett bra tag sedan. Det enda som höll mitt simmande kletiga silikon i schack var min skyddssäck. Jag kollade upp bröstet för ett par år sedan, men så långt läkaren kunde se på ultraljudet, flöt inget silikon ut. Vad han kanske inte kunde se, var vem tillverkaren till kapseln som höll det samman var, mig eller silikonkuddeföretaget…

Jag har ju haft hugg och obehag så länge jag kan minnas med inplantatet, inte hela tiden, utan det har varit något som kommit och gått. Nu är det ute, och jag är så glad över det!

Flaskorna med blod och annat är nu uppe i ca 1,8 dl och 0,5 dl. Tyvärr fick jag mens igår också, så blodet flödar minst sagt från min kropp, betydligt mer än vad en normal Nuss-operation skulle innebära. Smärtan är väldigt uthärdlig, jag tar inte ens hälften av den rekommenderade dosen. Men som sagt, smärtan spelar i en annan liga än efter en Nuss.

Det var en kille som fick sin skena utplockad idag, mötte honom när han kom tillbaka till stationen, han såg väldigt lycklig ut. Snygg bröstkorg hade han också. En kvinna fick sin tredje bröstkorgskorrektur tidigare i veckan, dom två första gjordes i Erlangen efter Ravich. Hennes bröstkorg hade sjunkit ihop vid båda tillfällen.

För övrigt kan jag tillägga att jag är väldigt uttråkad… väldigt knäckt över att jag gått runt med den här trasiga silikonkudden kanske i åratal…. frustrerad över att jag behöver gå igenom det här. Känner inget tidsperspektiv just nu, men en dag kommer det här vara över, och då kommer allt bli bra, hoppas jag.

Kommentera

