slangar och ny tid

Tog U+S-bahn och buss till Charité BF idag för att dra ut slangarna och bli av med flaskorna. Försökte hitta på ett smidigt sätt att dölja dom under kläderna, så att mina medpassagerare inte skulle behöva se dom…

Det var dr. Lützenberg själv som gjorde det, tyvärr bara en av dom, eftersom han vill vara på den säkra sidan. På onsdag åker nästa. Ärret under bröstet såg fint ut, sa han, själv vill jag gärna undvika att veta i några dagar till, så jag såg inte efter innan han satte på ett nytt plåster. Den där slangen han drog ut satt hur långt som helst inne i bröstet… svårt att beskriva känslan när han drog ut den, förutom äckel, och att jag inte hade viljat veta hur långt inne den satt eftersom jag nu är medveten om den sista slangen… det gjorde inte ont att dra den, även om det hugger till lite då och då nu efteråt. Det var bara det att jag kände dess väg, och den var lång…

Jag fick en ny operationstid, den här gången får inget komma i vägen. Den 3 mars åker jag in till sjukhuset, den 4 mars opereras jag.

Hoppas jag kan börja jobba så smått i morgon, får se till att hitta bra kläder att hålla flaska och slang utom synhåll.

Kommentera

