packar väskan för andra gången

Har försökt få tag på internetstick idag, på Charité tar dom nämligen 5€ per dag för internet, vilket kändes lite saftigt. När jag väl hittat ett, visade det sig att jag var tvungen att visa antingen legitimation, som jag inte har, eller pass och polisanmälan, som jag aldrig bär med mig… så jag får fixa det i morgon på vägen till sjukhuset. Om du funderar på att skaffa ett i Tyskland, glöm inte leg.

I väskan åker morgonrock, sovmask, öronproppar, crocs, mjukisbyxor, bok (måsten), datorn, hörböcker och toalettartiklar. Egentligen också måsten. Och ett 2 € mynt för skåpet. Och min pocketkamera.

I morgon kommer det vara same same som dan innan förra operationen, narkosläkaren, kirurgen, sjukgymnasten, smärtterapisten eller vad man nu kan kalla henne för, och mat-tanten kommer förbi… Måste fixa tv och telefonkort också, missade även detta förra gången. Fattade aldrig var alla hade fått dom ifrån… tydligen från automater.

Är inte så nervös än som jag var senast. Men det kanske kommer. Ska bli skönt att få det överstökat, äntligen.

Bettenhaus 1 & 2. Högst upp är avdelning 48A.

Sjukhuset känns som ett Törnrosa-slott á la 60/70-tal.

Kommentera

