3. postop.dagen. 6.3.2011

Idag flyttades jag upp till den vanliga avdelningen. Fortfarande med blåskateter och utan att ha rört på mig utanför sängen, men jag har mått bra hittills. Jag har försökt djupandas för att få igång lungorna. Trycket över bröstet är naturligtvis väldigt påtagligt, det är som om någon snört åt, eller står på ditt bröst.

Var väldigt glad över att få komma upp på avdelningen, eftersom allt gått bra hittills, kände jag att det gick i en bra, snabb riktning.

Min kära rumskamrats vänner var väldigt livliga, vilket irriterade mig, men även min man irriterade mig… kände mig plötsligt väldigt grinig och negativ.

Under kvällen försvann jag in i dimman, sköterskan, eller någon, hade överdoserat mig på morfinet… nu börjar dom dåliga dagarna.

Kommentera

