7. po.op dan. 11.3.2011

Idag blev jag duschad, delvis, för första gången sen innan operationen… under kval. Jag hyperventilerade, tänkte på att det snart var över, och det var det ju också snart. Skötaren var oerhört effektiv, snabb och uppmuntrande. Håret (långt…) tvättade han i sängen, jag låg på rygg på en huvudkudde, med en balja under huvudet. En lycka! Dessutom fick jag se mig själv för första gången ”på riktigt” framför en tillräckligt stor spegel, jag var chockad… hade aldrig kunnat vänta mig en så symmetrisk bröstkorg!  Brösten är pga operationen fortfarande osymmetriska, men mycket av det kommer jämnas ut. Tyvärr kunde jag inte titta så noga, smärtan tillät inte…

Jag tillbringade resten av tiden under första hälften av dan på att vänta på dr. Lützenbergs nåd. Jag var förberedd på att han inte ville dra alla flaskor än, men jag låg och formulerade argument, som om det hade hjälpt… Men han kom, han drog och drog, sydde igen dom stora hålen, plåstrade och sa att det såg väldigt fint ut.

Tyvärr var den starka smärtan fortfarande där när jag var uppe och gick, tryckte på en knapp, öppnade en dörr… och gav sig först när la mig ner, men försvann då på några sekunder. Men flaskorna var borta, så nu kunde jag åtminstånde göra snabba visiter.

Men vad är lite smärta jämfört med det som hände och händer i Japan och med våran värld.

Kommentera

