12. po.op. dagen. 16.3.2011

Utanför mitt vardagsrumsfönster har dom hängt upp en reklambild för sommarens badräktskollektion. Just nu är jag tilltygad, svullnader på sidorna, blåmärke och spänd hud som senare kommer sjunka ner. Ärr och sårskorpor, blek och ynklig. Brösten är fortfarande väldigt assymetriska, men jag ser att det kommer rätta till sig riktigt bra. Huden är fastspänd eller fastsydd där silikonet var förut, men enligt Lützenberg kommer det mjukna upp med tiden, och sjunka ner. Fast det kan ta upp till ett halvår. Jag måste lägga på mig några kilo, muskler måste tillbaka eller bildas, men jag blir glad när jag tittar på bilden, och tänker, en sån där stor baddräkt ska jag inte köpa, nej, det blir triangelbh för min del…. vilken lycka!

Det tog ganska många dagar innan jag såg hur resultatet hade blivit. En vecka, förutom någon sköterska som ville att jag skulle använda hennes fickspegel. Det kanske var tre dar efteråt, jag såg knappt något. Hon var så överväldigad, och dr. Lützenberg hade enligt sköterskan sagt att han var väldigt nöjd med resultatet, att jag lät detta vara spegeln. Eftersom jag inte kunde gå upp på så många dagar, så lät jag presenten vara inpackad ett tag till. (tills 8.po.op. dan).

Jag måste försöka få upp aptiten, trots mör tunga. Vägen till apoteket var bra, bara 200 m dit, men ändå. Imorn ska jag till Charité igen, för att ta bort ett par stygn från dräneringsflaskornas hål, och kontroll. 

Ett dumt experiment idag: dra ner dosen, om än minimalt…. dålig idé eftersom jag samtidigt rör på mig desto mer. Byglarna känns mer, bältet dras liksom åt. Vad som är lite obehagligt är att det känns som om skenan går ovanför bröstvårtan på ena sidan, som om jag hade en bygelbh som rutschat upp, men inte kan dra ner. Gör inte ont, men är obehagligt. Det hela kanske också utlöstes av att jag väntade för länge med att ta nästa dos, det smärtstillande hade hunnit avta redan. Imorn är jag tillbaka till full grunddos igen.

Kommentera

