14. postoperativa dan, 18.3.2011

Dagens utflykt blev min gynekolog, som skulle skriva ut mina smärtmediciner. I vanliga fall, en promenad på 10-15 min. Fick imorse äntligen läkarbrevet faxat, Lützenberg blev vansinnig igår när han hörde att jag inte fått det, det verkade ha gett resultat… pratade för övrigt med den assistentläkare igår som skulle skrivit det, hon frågade om jag hade några smärtor, jag menade nej (eftersom jag äter smärtmedicin). Då tyckte hon att jag skulle sluta, det är ju inte nödvändigt att äta något då. Härlig bortförklaring till att läkarbrevet egentligen inte var så viktigt. Jag frågade om hon verkligen visste vad jag opererats för, hon påstod att hon visste, men uppenbarligen bara på ytan. Jag har ju inte dom starkaste smärtmedicinerna, vanligtvis får nusspatienter morfin med sig hem. Men det är ändå oerhört viktigt att jag äter dom. Först nästa vecka kan jag börja dra ner lite, enligt Lützenberg.

Eftersom man har med ett antal personer att göra, uppstår nästan alltid någonstans problem. Det är bara att lösa, och gå omvägar runt dom som skapar dom. Som tur är finns Lützenberg alltid tillgänglig, nästan, förutom när han står och opererar, då naturligtvis inte, men han svarar alltid dagligen på mail, och efter senaste dusten om läkarbrevet bad han mig insistera på att alltid ringa på honom, så att han även får meddelanden när han opererar. 

Utflykten idag och en natts dålig sömn gjorde att jag sovit mycket under dagen. Det är inte kul att hela tiden behöva ligga i ryggläge, sömnkvalitén är ganska dålig, minst sagt. Jag har svårt att företa mig något, allt blir lite för jobbigt. Men det är väl också meningen att jag ska vila, och som jag gör, promenera lite.

Kommentera

