23. postoperativa dan, 27.3.2011

Att jag bara sover i 40-60 minuters pass, gör nog att jag aldrig blir riktigt utsövd. På grund av att jag vara sover på rygg, vaknar jag regelbundet och måste upp en sväng för att röra på mig. Längtar efter den dagen då jag kan sova på sidan…

Jag känner skenorna väl, oftast trycker dom bara på, vilket är ok… så länge jag har smärtstillande i kroppen, annars blir trycket lite för tungt. Jag är mer svullen på vänster sidas bygelfäste, tror jag, eller så är svullnaden kanske mer koncentrerad till ett litet område på vänster sida och känns därför mer. På höger sida är jag mer mör och uppsvullen i största allmänhet, men det är inte så konstigt, där har skelettet byggts om mer. Förmodligen känner jag av mer mörhet och smärta än efter en vanlig nuss-operation, eftersom vänster sida känns bättre och friskare, tänker jag? Någon med erfarenhet får gärna kommentera!

Ett par skorpor som dinglade i en evighet, klippte jag till slut bort, det visade sig att den ena iaf satt fast i en tråd. Det ärret verkar hursomhelst inte bli lika fint som det andra, frågan är om det är dr. Lützenberg eller en kollega som sytt ihop det… misstänker nästan en kollega, eftersom det ser så annorlunda ut. Men jag kanske är paranoid, just nu har jag svårt att se exakt hur allt ser ut, eftersom jag inte kan vrida kroppen för mycket framför spegeln. Tiden kommer avgöra. Det sitter fortfarande skorpor på dränagehålen, dom hänger sig nog fast i nån vecka till.

Även om jag inte känner av någon större förbättring rent konkret, har jag ändå känslan av att det går framåt. Att mars månad snart är över, gör mig lika förvirrad som jag i största allmänhet känner mig i dessa dagar. Allt flyter ihop, jag vet sällan var jag är när jag vaknar, inte ens vilken stad… vet inte om det är ett dåligt eller gott tecken, om jag uppnått total förvirring eller total avslappning. En dag är det över, och jag vet att jag kan säga, att jag inte ångrar någonting.

Kommentera

