hudrodnad runt silikon

När jag hade silikonimplantatet, uppstod alltid en rodnad i huden efter det att jag joggat, exakt där silikonet befann sig. Idag upptäckte jag att jag fortfarande får en lätt rodnad, exakt samma cirkel. Inte alls heltäckande som då jag hade implantatet, men just kanten där det satt färgas lätt röd. Ska kolla varje gång och se om det sker en förbättring med tiden.

En nyfiken ekorre kröp upp i min hand när jag var ute på min joggingtur idag, sånt gör en glad!

UPDATE: verkar ha varit en del av den gamla kapseln som orsakade rodnaden… kan tillägga att alla silikonimplantat bildar en kapsel, det är bara om den blir för tjock som det blir oestetiskt eller kan ge problem (smärta, hugg).

Kommentera

