hjärtat är förskjutet

Om man tittar på en CT, MRT eller vanlig röntgenbild så befinner sig hjärtat normalt sett något mer åt vänster. Mitt befann sig enbart på vänster sida. Eftersom jag innan operationen tydligt kände hur lite plats mitt hjärta hade, till skillnad från nu, ville jag veta om det ändrats även på röntgenbilderna.

Vad jag har hört är att organen inte ändrar sin plats, trots mer rum om man är äldre än 50 år. Egentligen verkar det konstigt, men jag kan förstå om det tar ett tag för hjärtat att inta en ny position på flera centimeter. Eller? Känner att jag inte har någon som helst aning om hur organen beter sig, men jag utgår ifrån att ett hjärta beter sig annorlunda än tunntarmar…

Den senaste röntgenbilden är tagen bara två månader efter operationen, hade gärna viljat se hur det ser ut idag, över ett och ett halvt år senare. Men man kan se en liten skillnad tycker jag.

2011.03.03pil2011.05.10pil

 

Kommentera

