inställt…

På något sätt kände jag på mig att det kunde bli så här… jag var sist på listan av patienter som skulle opereras idag, och ett nödfall kom in och plötsligt saknades en narkosläkare… vid ett-tiden kom assistentläkaren in och meddelade mig att operationen blir av först imorn. Låg och halvslumrade och drömde om mat…. tja. Ganska skönt, nu har jag en dag att slappna av på, spänningarna som byggs upp innan operationen blir som bortblåsta vid ett sånt besked, allt släpper… nervositeten är helt borta, huvudvärken också…

Det dumma med det hela är att jag inte fick äta och dricka, så nu försöker jag ta igen förlusten för att bygga upp mig för imorgon. Mår bra, har en skön utsikt över en takterass, filmer i datorn och en bra bok 🙂

Imorn kommer jag in som andra enligt operationsplanen, dr. Lützenberg var inne precis och menade som första… får se hur det blir. Han opererade en 53-åring idag med svårt trattbröst, tungt jobb men allt hade gått bra och det hade blivit fint. Anledningen var inte estetisk, utan mannen led fysiskt av sitt trattbröst.

Den ena svenska killen kommer hem imorn, han som fick tre skenor istället för en som han fick på Karolinska… En tysk kille som opererades för fyra år sen fick sina skenor uttagna idag, han var uppe på stationen bara ett par timmar efter operation och verkar må väldigt bra. En annan patient som ska ta ut skenorna blev också uppskjuten tills imorn, idag kom en till som ska opereras imorn… så det är hög aktivitet här, många trattbröstpatienter…

Kommentera

