återbesök

Idag åkte jag till Magdeburg på återbesök, det är nu två veckor minus två dar sen operationen då skenorna togs ut och hela bröstmuskeln flyttades, samt brosk slipades ner och det andra bröstet höjdes lite… phu… 😉

Jag slutade ju äta voltaren efter fem dagar, den åttonde och nionde dan tog jag en inför natten eftersom jag kände av för mycket smärta. Jag jobbade den sjätte dan efter operationen, men min arbetsplats är så kall, att det av den anledningen blev för jobbigt… var rädd att dra på mig en förkylning. Dessutom var jag inte helt ok, det var ganska jobbigt, järnvärdet var fortfarande dåligt… och vädret var fantastiskt vackert! Alltså ingen anledning att plåga sig i onödan. Jag jobbade några timmar här och där bara, eftersom jag aldrig kan låta bli. 🙂

Dr. Lützenberg verkar väldigt nöjd, han bad prof. Infanger komma in och kontrollera som också verkade imponerad. Han kommenterade en vit pigmentfläck jag har och tyckte jag skulle använda kosmetika…. vill inte vara fru till en plastikkirurg, förmodligen får man botox-behandlingar och fettsugningar varje födelsedag och bröstrekonstruktioner varje jämna… 

Jag har sedan ca fyra dagar en rodnad under/mot mitten av det högra bröstet, ska kyla ner det då och då med kyl-pads. Annars har allt gått som det ska, korsetten behöver jag inte bära mer, plåstren är borta och jag kan äntligen duscha normalt….

 

2 thoughts on “återbesök

  1. Hur menar du med när du skriver att ”brosk slipades ner” och att de flyttade bröst muskeln? Mina bröstmuskler är typ borta efter jag satte in skenan. Det är som 2 gropar på vardera sida av bröstbenet över brösten. Är det något man kan fixa till? Låter som dom i du gjorde hos verkligen vill få det så fint som möjligt medan Oswaldo känns som att man ska nöja sig med resultatet man får.. är lite oroad över det då jag mår pyton över hur jag ser ut just nu.

    Somsagt, 2 gropar på vardera sida av bröstbenet. Bröstbenet sticker ut så mycket när jag ligger ner att jag inte kan se magen.. Ena bröstet hänger ner åt vänster medan de andra är typ mer ”skarpt” och ser lite ”kapat” efter där de satte ärret. Vill inte se mig själv, mår så dåligt

    • dr. Lützenberg jobbar väldigt noga, och låter sig inte stressas under en operation. Dessutom är jobbet inte avslutat vid insättningen av skenorna, utan han fortsätter ofta att jobba på resultatet vid uttaget av skenorna, vilket jag inte hört att någon svensk kirurg gör. Han trycker, karvar och slipar… hos en del kvinnor kan silikon behövas för att kompensera resultatet. Ibland är det svårt att få ett riktigt 100%-igt resultat, då kan silikon vara bra att ta till.
      Vet inte hur ditt resultat ser ut, och vad groparna kan bero på, om musklerna har förflyttats, eller bara kanske minskat i storlek pga viktminskningen. Skicka gärna ett par bilder till mig (utan ansikte).

Kommentera

