tredje dagen efter första operationen, 22.1.2011

Jag försöker ladda upp ny energi, motivation, men jag tror jag måste ge det ett par dagar till. Tittade mig i spegeln igår, och hålet är inte att leka med. Jag ser betydligt värre ut än vad jag gjorde som tonåring. Silikonet låg djupt i gropen, bröstet blev mer förskjutet mot sidan av kroppen. Så vad nu är borttaget, är väldigt tomt. Och eftersom revbenen går så djupt ner ser det riktigt läskigt ut. Blir yr. Men jag tror nu mer på att det kommer bli helt ok när nuss-opn är över. Transformer. 

Den röda vätskan på kroppen är inte blod, utan en steriliseringsvätska dom tvättar överkroppen med när man sövts ner.

Jag är lite öm under bröstet, men inte så det stör. Vad som är värre är mina handleder, framförallt den vänstra. Narkossköterskan valde att sticka in kanylen i vener som går vid handleden under tummen. Nålarna har legat emot en sena, och vid vissa lägen gör det väldigt ont. Det går över direkt när jag hittar rätt läge, men jag är orolig över om hon kan ha skadat något. Detta är det enda som skulle kunna hålla borta mig från jobb, förutom fickpluntorna jag släpar runt på fortfarande. På drygt ett dygn har den ena flaskan genererat 0,7 dl sörja, den andra bara någon tesked. Mår lite illa när jag tittar närmare på dom. Men det är viktigt att jag kontrollerar, om karaktären skulle ändras, måste jag åka in till sjukhuset med en gång. En infektion kan ha uppstått t.ex.

Svårt att gå ut och ta en kaffe på stan. Eller gå in på en bar. Hade det varit Halloween, hade jag kanske fått första pris för bästa kostym, framförallt med bar överkropp, mycket mer hade inte varit nödvändigt. 

Jag äter inga smärttabletter.

Lämna en kommentar